Gündeminiz GÜNDEMİM.NET ile Artık Daha Net…

ÖSYM Mühendislik Tamamlama Örnek Soruları

3795 sayılı Kanun’un 4. maddesi gereğince hazırlanan ve 07.08.1992 tarihli ve 21308 sayılıResmi Gazete’de yayımlanan “Teknik Öğretmenlerİçin Düzenlenecek Mühendislik ProgramlarınınUygulama Esas ve Usulleri Yönetmeliği” ve bu doğrultuda alınan Yükseköğretim Genel Kurulukararı uyarınca, ÖSYM tarafından TeknikÖğretmenler İçin Mühendislik TamamlamaProgramları Giriş Sınavı (2013-) yapılacaktır.


Sınav, 21 Temmuz 2013 tarihinde Ankara’da yapılacaktır. Sınava başvurma işlemleri 10 Haziran 2013 tarihinde başlayacak, 17 Haziran 2013 tarihinde sona erecektir.

Sınava, aşağıda belirtilen programlardan mezun olarak “teknik öğretmen” unvanını kazanmış olanlar başvurabileceklerdir. Sınava başvurmak isteyen adaylar, Kılavuz ile Aday Başvuru Formuna başvuru süresi içinde ÖSYM’nin http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşabilirler. Kılavuz dağıtımı ve satışı yapılmayacaktır. Kılavuzda başvurma, sınav, değerlendirme ile ilgili ayrıntılı bilgi yer almaktadır. Sınava başvuracak adayların kılavuzu dikkatle incelemeleri gerekmektedir.

Sınavda sorulacak sorular hakkında adayları bilgilendirmek amacıyla verilen örnek sorulara aşağıdaki bağlantıdan erişilebilecektir.

için Düzenlenecek Mühendislik Tamamlama Programlarına Başvurabilecek Mezuniyet Alanları
BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİSAYAR VE KONTROL ÖĞRETMENLİĞİ
DÖKÜM ÖĞRETMENLİĞİ
ELEKTRİK ÖĞRETMENLİĞİ
ELEKTRONİK ÖĞRETMENLİĞİ
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ
ELEKTRONİK VE HABERLEŞME ÖĞRETMENLİĞİ
ENERJİ ÖĞRETMENLİĞİ
KALIPÇILIK ÖĞRETMENLİĞİ
KONTROL ÖĞRETMENLİĞİ
MAKİNE ÖĞRETMENLİĞİ
MAKİNE RESMİ VE KONSTRÜKSİYONU ÖĞRETMENLİĞİ
MEKATRONİK ÖĞRETMENLİĞİ
METAL ÖĞRETMENLİĞİ
MOBİLYA VE DEKORASYON ÖĞRETMENLİĞİ
OTOMOTİV ÖĞRETMENLİĞİ
TALAŞLI ÜRETİM ÖĞRETMENLİĞİ
TASARIM VE KONSTRÜKSİYON ÖĞRETMENLİĞİ
TEKSTİL ÖĞRETMENLİĞİ
TEKSTİL TERBİYE ÖĞRETMENLİĞİ
TELEKOMÜNİKASYON ÖĞRETMENLİĞİ
TESİSAT ÖĞRETMENLİĞİ
YAPI ÖĞRETMENLİĞİ

ornek soru2 ÖSYM Mühendislik Tamamlama Örnek Soruları
Kaynak:Kpsscafe

VN:F [1.9.16_1159]
Oy Oranı: 0.0/10 (0 oy kullanıldı)
VN:F [1.9.16_1159]
Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)

32 Yorum

  1. makine mühendisi diyor ki:

    teknik öğretmen dört işlemi zor yapıyor.tam onlara göre sormuşlar.mühendis hendiseden geliyor hesap yapan fen edebiyat fakülteleri daha fazla sayısal zekaya sahip.onlara mühendislik tamamlama hakkı tanınsa daha mantıklı olur.oh valla ıQsü düşük össyle mühendisliğe girememiş herkesi de alırlar şimdi.iyiymiş.teknik öğretmen olmak kolay ondan sonra mühendislik hayhayy.diğer yola hiç bulaşmayın bence

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • Uğur diyor ki:

      Tam olarak dediğinize katılmıyorum.Kendim teknik eğitim olmama rağmen söylüyorum bunu.Türkiyede o kadar mühendislik fakültesi var.Hala iş dünyası kalifiye olmayan iş bilmeyen mühendis var diye bas bas bağırıyorlar.

      Soru içerikleri tam olarak bu olacak değil.Sınavın içeriği dahi doğru düzgün belli değil.Yapılan iş sadece devlet kurumlarında ki teknik öğretmenler için yapılmış bir düzenleme olarak görüyorum.

      Mühendislik fakültesi okuyan veya mezun olarak şunu diyen arkadaşlarada katılıyorum.Hiç bir teknik eğitimdeki gösterilen derslerin zorluğu asla mühendislikle kıyaslanamaz.Teknik eğtim okuyan arkadaşlar sürekli biz aynı dersleri görüyoruz vs deselerde gelsinler mühendislik fakültesindeki soruları görsünlerde konuşsunlar.

      Yukarıdakilerini neye göre söylüyorum Meslek liseli çıkışlı biri olarak.Şuan mühendislik okuyan biri olarak.Olaya tek bir taraftan bakmamaya çalışyorum.Meslek liselilere darbe zamanından beri yenilen hakkın şuan ki telafisi gibi görebiliriz.

      Tabi bunu bu şekilde düşünmeyip mühendisliğin çılkı çıktı tarzı konuşan arkadaşlarda kendi bakış açılarından herne kadar mantıklı gözüksede olayın gerisinde meslek liselilerine büyük bir haksızlık vardı.

      Şahsi görüşüm olarak 1 yılda mühendis olmaları Mühendislik Fakültelerinde okuyan veya mezun durumdakiler için haksızlık çünkü verilen bu hak ile çoğu mühendislik fakültesi çıkışlı kişinin iş imkanını zorlamaktadır.Bunun nedeni yok teknik eğitim fakülteleri işi biliyor vs değil.

      Ülkemizde malesef torpil denen lanet bir düzen olmasından dolayı diyorum.Ek olarakta devlet kadrolarında çalışan teknik eğitim çıkışlılar kurumlar arası geçişle boş kontenjanları doldurması mezun durumdakileri sıkıntıya sokacak bir durumdur.

      Bir çok sorundan üstün körü bahsettim.Adaletli bir iş yapılacaksa.Teknik eğitim çıkışlılar mühendis olsunlar ancak 1 yılda değil.Yada 1 yıl sonunda tekrar bir sınava daha tabi tutularak mühendislik ünvanını alabilsinler.Belki bu dediğim çoğu teknik eğitim çıkışlı arkadaşı kızdırabilecek ama olaya objektif olarak bakmaya çalışıyorum.

      VN:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VN:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • adnan diyor ki:

      hahah bu durumdan rahtsız bir mühendis arkadaş,çok mühendis arkadaşları ezdim geçtim defalarca,sen canını sıkma,bu saçma sisteme bu sorular zor bile..sınav bile fazla ;gereksizz

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
      • Uğur diyor ki:

        Yazımı sanırım tam olarak anlamamışsın.Teknik eğitimlerin mühendis olmasına vs herhangi bir itirazım yok.Sadece sınav sistemi ve verilecek eğitim.Önce düzgün konuşma adabı ile yaz ki adam yerine konulasın…………

        VN:F [1.9.16_1159]
        Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
        VN:F [1.9.16_1159]
        Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
      • Atol diyor ki:

        Adnan arkadaşım seni destekliyorum. Uğura hiç katılamıyorum. Uğur arkadaş senin mühendis olmana gerek yok.

        VA:F [1.9.16_1159]
        Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
        VA:F [1.9.16_1159]
        Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  2. nermin diyor ki:

    Hakikaten beleşten mühendis olacaklar. Mühendisliğin suyunu çıkardılar. Teknik elemandan mühendis mi olurmuş.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • mehmet diyor ki:

      Sizden oluyor da teknik elamandan niye olmuyor.sizlerin almış olduğu derslerle teknik eğitim mezunlarının aldığı dersler arasında çok büyük bir fark yok.kaldı ki şimdiye kadar
      teknik eğitim mezunları hep üvey evlat muamelesi gördü.Geç gelen bir uygulama.Ama yinede bunu çıkaran büyüklerimize teşekkür ediyorum.Yapılacak sınavdan hemen sonra zaten mühendis olunmuyor.Alınacak olan yaklaşık 10-15 arası daha ders var.Her dersin yaklaşık 3 kredisi olsa buda yaklaşık 40-45 arası kredi yapıyor.Bununda bitmesi yaklaşık 2 yılını alır.Artı 4 yıl fakülte okudu .Mühendislik okumaktan ne farkı kaldı.Bu iş tek sınavla bitse haklısınız ama bitmiyor.Hakeden girsin saygılar.

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
      • Antiqa diyor ki:

        40-45 krediyi 2 yılda alıyorsan helal olsun sana genelde mühendisler dönemlik 20+5 kredi alır herhalde bu kadar düzenlemeden sonra buna da bi düzenleme getirdiler. Bu düzenlemede dönemlik 3 ders alıyosun arkadaş helal sana

        VA:F [1.9.16_1159]
        Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
        VA:F [1.9.16_1159]
        Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
        • zeynep diyor ki:

          arkadaşım mühendis olan sen bi sınavla mühendis mi olur diosun sen hiç bir teknik eğitimlinin aldığı müfredata baktın mı.örneğin makine mühendisliği için söylüyorum siz mak el 1 alırsınız biz 1 2 3 alırız. siz mukavemet alırsınız biz hem mukavemet hem mekanizmalar alırız.siz teknik resim 1-2 alırısınız biz teknik resim 1-2-3-4-5-6-7-8 alırız. ve daha saymadığım birçok ders.yaklaşık olarak sizden zaten fazla fazla krediyle mezun oluoruz.ve benim bölümüde konstrüksiyon yazıo yani mühendislik hesapları bilio demektir bu. ayrıca biz beceremediğimiz için mühendisliği kazanamadık değil katsayı sorunu olmuodu.ve hocalarımız mühendislik mezunuydu kalitesiz eğitim vermediler.sizin o söylediğiniz hesapları biz cebimizden çıkarırız siz daha cetvel kumpas tuttamazsınız ölçü alıncak olsa bakarsınız biz hem hesap yaparız hem çizeriz gerektiğinde imalatla da ilgileniriz.unutma ki ostim sanayi teknik öğretmnler tarafından kurulmuştur mühendisler tarafından değil.yazık ki katsayı haksızlığını kabul edeceğiniz yerde neler söylüyosunuz.siz bizim seviyemize eğitim de de iş yaşamında da ulaşamazsınız belki de ondandır bu kaygı korku.teknik eğitim mezunlarını her kapı açıktır ama sizler önce sınanırsınız.dedim ya bu kabul edememe hali korkudan.size de bi masa veririz korkmayın gelip soru da sorabilirsiniz kormayın!!1

          VA:F [1.9.16_1159]
          Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
          VA:F [1.9.16_1159]
          Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • Atol diyor ki:

      Biz Teknik Eğitim olarak diplomayı sokaktan almadık senin gibi ÖSYM sınavına girdik hak ettik. Mühendis oldun da ne oldu. Bir buluşun mu var bir icadın mı var. Sınav subjektiftir canım, tekrar gşrde aynı bölümü kazan da göreyim. Mühendisliğini görürüz o zaman.

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • osman diyor ki:

      ben sağlık çalışanıyım ve bu kararı destekliyorum. size bir mühendis devlet kadrosuna atandığından hangi sınıfta onu soruyorum ve eşim mühendislik fak. öğretim üyesi son sınıf öğrencilerin lab derslerinde hiçbirşey yapamdan bitirenler olduğunu söylüyor ben adımda kadar emin ki teknik öğretmenler birçok şeyi çok daha iyi yapıyor

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  3. Ozan Gelmez diyor ki:

    Böyle bir saçmalık olamaz 4 5 yıl mühendislik alan adamla bu sınavı alan adam aynı kefedemi olacak gerçekten çok karıştırmışlar işi

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  4. Egemen diyor ki:

    İnsanların vermiş oldukları emeklere yazık. ben meslek çıkışlı biriyim mühendislik fakültesini kazanabilmek için gerçekten emek harcadım ve şuan emeklerimin karşılığını mühendislik fakültesini kazanarak aldım. Benim arkadaşlarım ise hiç bir çaba harcamadan düşük puanlarla öğretmenliklere gittiler. Peki soruyorum bu adalet mi ??? Ve bizim görmüş olduğumuz dersler ile o insanların görmüş olduğu dersler aynımı. Biz neden bu kadar emek harcıyoruz ki o zaman ???

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  5. ömer diyor ki:

    bu sistem iyi olmuş sonuçta teknik bilgisi olupta sadece öğretmenlik yapıp kendisiyle aynı bilgilere sahip kişilerin yarı maaşını alacak arkadaşlarımız emeğinin ve bilgisinin karşılığını bu yolla alabilir … sorulara gelincede sonuçta sınavlar eleme yapılması için yapılıyor bu yüzden zor sorsalar da kolay sorsalarda farkeden bişey olmaz …

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  6. Bilal diyor ki:

    Teknik lisesi öğrencilerinin diğer liselerden zeka bakımından aşağı olduğunu düşünmüyorum. Bende Anadolu teknik lisesi öğrenciyim ve eğitimimiz son derece iyiydi. Bu hakkın verilmesini ise önceki yıllarda oluşan adaletsizlik açısından teknik liselilerin gönlünün alınması olarak görüyorum.

    VN:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VN:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  7. sibel diyor ki:

    Oldu o zaman biz okulu bırakalım 4 5 sene fakültede aldıgımz derslern zorlugunu görmüyorlar zaten.Haksızlıkk olarak görüyorum ve biz mühendis adayların hakkını yememelidirler.Bu çocuk oyunu degil gönül kırma alma meselesi olamazz

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • Atol diyor ki:

      Hangi ders zor arkadaşım, Malzeme bilgisi mi, dinamik mi, akışkanlar mekaniği mi, teknik resim mi, makine elemanları mı…vs. Ben meslek lisesi çıkışlı değilim fen bölümü mezunuyum, diplomayı sokaktan almadık paşa paşa ÖSYM sınavını kazanıp aldık. Sınavlar subjektiftir Teknik Eğitim Mezunları arkadaşların çoğu sanayide emeği olan insanlar. Haksızlık yapmayın, oturarak mühendislik olmaz.

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  8. snnkose diyor ki:

    Sen adamı tutup meslek liseli bu deyip bundan mühendis olmaz, olmasınıda istemiyoruz dersen haksızlığın taa kendisini yapmış olursun. Belli bir puanı varsa bu işin o puanı alabilen herkesin mühendis olmaya hakkı vardır. Yapılan bu çalışmayı takdir ediyorum ve bi nebzede olsa haksızlığı hafiflettiğini düşünüyorum.

    VN:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VN:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  9. Adem KÖSE diyor ki:

    Bencil olmamak gerek, bu uygulama hak ve adaleti ile yapılacaksa memnun kalırız.
    Bilgisayar Mühendisi Adayı

    VN:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VN:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  10. saü inş. müh. diyor ki:

    ülkede zaten elini sallasan mühendise çarpıyor bir teknoloji fakülteleri yetmezmiş gibi bir de bu çıktı başımıza.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  11. hasan kara diyor ki:

    Mühendislik fakültesinde olanların bu denli endişelerine anlam veremiyorum. İş başvurusunda belki de diplomayı sormayacaklar veya adamın ihtiyacını karşılamana bakldıktan sonra diploma sorulacak. Bu endişede olanların bende bıraktığı izlenim şu ki mühendis diplomasını alan herkes artık yatarak para kazanabilecek ya da dolgun maaşlı bir yere kapak atınca ver elini rahat yaşam. Böyle bir durum anca devlet kurumlarnda karşılaşılınabilir diye düşünüyorum. Bu noktayı hedefleyen birisi kendine neticesinde rakip istememesi kadar doğal bir şey yok. Bende meslek çıkışlı olarak, denklerimin 30 puan gerisinde muh fakültesini kazandım. Bu uygulama çoktandır gerekiyordu ve endişelenmenin anlamsız olduğuna inanıyorum

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  12. simin yılmaz diyor ki:

    en başta yaptıgımız kendi tercihlerimizdi bunlar. sen meslek lisesine giderken ben deli gibi çalıştım oksden sonra iyi bir anadolu lisesine yerleşebilmek için sonra tekrar gece gündüz çalıştık üniversite sınavına girdik. 4 yıl ne zorluklarla okuduk. Neden okuduk o zaman biz? kolay rahat yolu varken. Öncesinde bir haksızlık yoktu çünkü herkesin kendi seçimiydi. Ama şimdi gençliğini harcamış mühendis adaylarıyla bir tutmak… Özellikle bu örnek sorular umarım gerçek değildir. En azından üniversite 1. sınıf calculus tarzı sorular olsaymış. bu sorularla ortaokuldan sonra bile mühendis olmak mümkün o zaman.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • Atol diyor ki:

      Bizde 4 yıl okuduk birde pedagoji dersleri aldık senden ne farkımız var. Mühendisliği de ne kadar çok büyüttünüz. Dinamik, Akışkanlar Mekaniği, Malzeme Bilgisi..vs başka ne yiniz var

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  13. ferit diyor ki:

    Mühendis arkadaşlar hepinize hak veriyoruz. Doğru söylüyorsunuz bizlerden daha fazla ders gördünüz bizden daha fazla çalıştınız mühendislik fakültesine gittiniz. Birazda bizim tarafımızdan düşünün 10 senedir atama bekliyoruz. Atama yok bizde öğretmen olmak için gittik. Böyle olacağını bilsek neden gidelim. Özel sektörde çalışıyoruz ne bir mühendis yerine konuyoruz ne bir tekniker yerine konuyoruz. Biz neyiz kardeşim eğer böyle olacaksa neden açtın bu bölümü neden aldın baştan almasaydın bende başka bölüme giderim. Benim arkadaşlarım çoğunun iş yerleri var. Sırf imza yetkisi için altında mühendis çalıştırıyorlar. Ben özel sektörde tasarımcı olarak çalışıyorum. Benim altımda mühendisler çalışıyor. En iyisi verin bize imza yetkisini başka birşey istemeyiz. Mühendislik sizin olabilir.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • Uğur diyor ki:

      Şuana kadar ki en doğru yazıyı yazdığın için teşekkürler.bir fakülte açıyorsun oradakileri mağdur ediyorsun.Daha sonra bir çok bölümüde.

      Teknik Eğitimler mühenden sizin gibi düşünenler bu mühendislik hakkını fazlasıyla hak ediyorlar.

      VN:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VN:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  14. MURAT diyor ki:

    YA ARKADAŞLAR DERDİNİZ NE.. SU ÜRÜNLERİ MEZUNU ARKADAŞLAR SINIF ÖĞRETMENİ OLDUDA . TEKNİK ÖĞRETMENLERİN MÜHENDİS OLMASIMI BATIYOR KARŞI OLANLARA.. FERİT NE GÜZEL YAZMIŞ İŞTE.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  15. Mehmet Güngör diyor ki:

    1995 Teknik Lise çıkışlı,2000 yılı Teknik Eğitim Fakültesi mezunu Teknik öğretmenim.. Mezun olmamıza 1 yıl kala atama sıkıntısı olabilir diye sınıf öğretmenliği sertifikası alırmısımız diye Dekanımız Sn Hasan Külünk sınıfımıza geldi … Almak isteyen 3 kişi çıktı… Çünkü biz Teknik Öğretmen olmak için o bölümdeydik.. Hocamız bize teşekkür etti ve dedi ki Sınıf Öğretmeni olmak için mi bu bölüme geldiniz ve okulunuzu bu amaçlamı bitireceksiniz diye sitem etmişti(!) O gün sen bu güne 13 yıl geçti ve ben ve benim gibi Teknik Öğretmenler arananadık(!) Ancak öğretmenlik başvuru formunu her sene incelediğimizde Elektrik Öğretmenliği ne Elektrik Müh. Mezunları da başvurup arama hak edebiliyordu(!) Bu bağlamda mühendis arkadaşlar Öğretmen oldular(!) o zaman mutlu olan Mühendis arkadaşlar alt yapıları olmadan fakültelere girdiler ama bizler alt yapımızı lise de de almıştık(!) Şimdi Teknik Öğretmenlerle mühendislik fakültelerinde okuyanlar aynı dersleri okurlar(!) Birisinin imza yetkisi vardır birisinin yoktur(!) çok da mühim değil yani(!) Kendini yetiştirmemiş mühendis olmuş , teknik öğretmen olmuş hiçbir anlam ifade etmez(!) Ancak şu bir gerçek ki Teknik Öğretmenler Ara eleman yetiştirmek için Okullara girmişlerse Teknik Öğretmn olarak Okullara atanmalıdırlar(!) Şayet imza atıp piyasada çalışmak istiyorlarsa o da mümkün hale getirilmeli mühendisten farklı eğitim almayan bu öğretmenler Piyasada mağdur edilmemeli ve imza yetkileri verilmelidir(!) Uygulama doğrudur ancak Teknik Öğretmenin öncelikli hedefi okul olmalıdır(!) Bu yanlış eğitim politikalarının sonucudur(!) Ayıp örtme çabasıdır(!) Sorulacak soruda şudur; Mühendislere sunacağız Teknik Öğretmenlik hakkı verseler kaçı görevi reddeder? Bu manada Teknik Öğretmenin mağduriyeti mühendislik tamamlama programı ile 100 Tl para yatırıp sınav yapmakla giderilmez(!) Bu sadece işsiz Teknik Öğretmene iş olanağı sağlama çabasıdır(!) Gerçek amaç Teknik Öğretmenlerin atanması hemfe mezuniyet yılı sırasına göre yapılmalıdır . Ben 37 yaşında işsiz Teknik Öğretmenim ve sınav istemiyorum(!) Ben sınavı Fakülte de verdim ve diploma mı aldım(!) Görevimi vermeyen Devlet yöneticilerim sınavı geçememişlerdir(!) Bu bağlamda atanamayan Teknik Öğretmenlerin atanmasını diliyorum(!) Çatışmaya ve kavgaya neden olan bu köksüz uygulamaları DESTEKLEMİYORUM(!) Benim 13 yılımı çalanlara da hakkımı helal etmiyorum(!) Herkese sınavda başarılar dilerim (!) Ve son söz Mühendisine de Teknik Öğretmenine de yazık bu ülkede (!) Bir son söz de yetkililere ; Genel yetenek sorusu sorulup Teknik Öğretmene Mühendislik mi verilir ? Mühendise Sunav yapılıp Öğretmenlik mi yaptırılır? Bu iş bilmezliktir(!) Lütfen Teknik Öğretmenlerin diplomalarını yırtmalarını istemiyorsanız bizleri okullara atayınız (!) Her şeyi de sınava endekslemeyiniz(!) İnsanları da birbirine düşürmeyiniz(!)

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  16. geç bunları diyor ki:

    ya bırakın allah aşkına ben bir üvn. matematik bölümünde öğretim görevlisiyim. Ben ne mühendislere ders vermiş insanım hiç birşeyden anladıkları yok r. adamlar daha türev integrali bile bilmiyor. siz teknk öğretmenlere kurban olun. Hepsinin hakkıdır mühendis olmak

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  17. ibrahim diyor ki:

    merhaba herkese…bir teknik öğretmen-mühendis kavgası kopmuş gidiyor. ben de bir teknik öğretmenim ve bu sınava da gireceğim. çoğu mühendisin haksızlık dediği şey de ortadan kalkacak. neden mi? 13 yıldır özel sektördeyim. yeri geldi bir mühendisle aynı seviyede, yeri geldi birçok mühendisin üstünde görev yaptım. bu teknik öğretmenlere nasıl olur da böyle hak verilir diyen mühendis arkadaşlar. bizimle uğraşacağınıza azıcık sektörünüzdeki işler nasıl yapılıyor, işin detayları ne onları öğrenin. evet bir sınavla mühendis olmak doğru olmayabilir. ama şuna emin olun; elinde mühendis diploması olup da teknik öğretmenlerin yarısı etmeyecek mühendislerin sayısı şu sınava girecek öğretmenlerin sayısından kat ve kat fazladır…haksızlık işte burada.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  18. mehmet diyor ki:

    Normal lise mezunu ek puanla mühendis olabiliyorken meslek lise mezunları olamıyordu bende bunlardanım muhendis olmamız için hakımız yendi sesiniz çıkmadıdsa şimdimi çıkıyor geçiş için 3 ders alınması gerekli farkınız bukadar sanırım fazla üstün görmeyin kendinizi bende özel sektörde çalışan biriyim ama statü ne oldugu belli degil.ya 3-5 atamadan fazlasını verip ogretmen olmamızın yolunu çacaklar yada böyle birşey yapacaklardı.Kendinize güveniyosanız müh. olarak zaten sorun yok özel sektörde ezersiniz bizi bilginizle . ama görecegiz tabi…

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  19. sedef diyor ki:

    Ben Teknik öğretmen değilim, ancak; teknik öğretmen olmaya zorlanan ve harcanan bir sürü arkadaş tanıyorum. Lütfen kurunun yanında yaşıda yakmayın…Zaten sorular ALES sorularından dahi zormuşşş, bu nedenle gerçekten iyi olanlara bu hak verilecek…Bir şans geldi ellerine bağri bunu o gençlere verin, benim bir arkadaşım var aldığı puan ile adil bir hesaplama yapsalardı Hacettepe tıp fakültesine girebiliyordu. Ancak; makine mühendisliğini kazandı, daha sonra devlet bursu ile Amerika’ ya gitti, bu çocuk elektronik mezunuydu. Bu peki adil mi, bu gençler E.M.Liselerine girdiğinde böyle bir sistem olacağını bilmiyorlardı. Sonradan bir gecede bu karar alındı.Bu gençler herkesten daha çok çaba sarf ettiler. Lütfen sağ duyulu bir şekilde yaklaşın olayaaa…

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  20. zeynep diyor ki:

    arkadaşım mühendis olan sen bi sınavla mühendis mi olur diosun sen hiç bir teknik eğitimlinin aldığı müfredata baktın mı.örneğin makine mühendisliği için söylüyorum siz mak el 1 alırsınız biz 1 2 3 alırız. siz mukavemet alırsınız biz hem mukavemet hem mekanizmalar alırız.siz teknik resim 1-2 alırısınız biz teknik resim 1-2-3-4-5-6-7-8 alırız. ve daha saymadığım birçok ders.yaklaşık olarak sizden zaten fazla fazla krediyle mezun oluoruz.ve benim bölümüde konstrüksiyon yazıo yani mühendislik hesapları bilio demektir bu. ayrıca biz beceremediğimiz için mühendisliği kazanamadık değil katsayı sorunu olmuodu.ve hocalarımız mühendislik mezunuydu kalitesiz eğitim vermediler.sizin o söylediğiniz hesapları biz cebimizden çıkarırız siz daha cetvel kumpas tuttamazsınız ölçü alıncak olsa bakarsınız biz hem hesap yaparız hem çizeriz gerektiğinde imalatla da ilgileniriz.unutma ki ostim sanayi teknik öğretmnler tarafından kurulmuştur mühendisler tarafından değil.yazık ki katsayı haksızlığını kabul edeceğiniz yerde neler söylüyosunuz.siz bizim seviyemize eğitim de de iş yaşamında da ulaşamazsınız belki de ondandır bu kaygı korku.teknik eğitim mezunlarını her kapı açıktır ama sizler önce sınanırsınız.dedim ya bu kabul edememe hali korkudan.size de bi masa veririz korkmayın gelip soru da sorabilirsiniz kormayın!!1

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)

Yorumunuz Bizim İçin Değerlidir...

 

— Gerekli *

— Gerekli *