Gündeminiz GÜNDEMİM.NET ile Artık Daha Net…

Protein Tozunun Faydaları Ve Zararları

spordan sonra kullanılan ek besindir. Sporculara yapılan spordan sonra destek vermesi için kullanılır. Protein tozunun yararı ve zararları günümüzde hala netlik kazanamamıştır.

Et, süt, muz, pilav, makarna gibi protein bakımından zengin olan gıdaların protein tozuyla alındığında daha verimli olduğunu belirlenmiştir. Bu da bizim vücut direncini güçlendirmemiz için işimize yarıyor. Protein tozunu genel anlamda spor salonuna giden kişiler kullanır ve herhangi bir zararının olmadığını düşünerek destek verici olarak görürler. 

ispanakli proteinli icecek Protein Tozunun Faydaları Ve Zararları

Protein tozu kas geliştirmez, sadece verilen enerjinin bir kısmının geri kazanılmasını sağlar. Doktorlar da çok fazla protein tozu önermez. Onun yerine protein bakımından zengin olan yumurta ve sütü önermektedirler. Doğal besinler normal alındığı sürece herhangi bir ek gıdaya ihtiyaç duyulmaması söylüyorlar. Aynı zamanda spermlerin daha kalitesiz olması, aşırı protein tozu kullanılmasından kaynaklandığını belirten araştırmalar da yapılmıştır. Araştırmalar protein tozunun düzenli kullanılmasında herhangi bir problemin olmadığını ve doktor kontrolünde alınması gerektiğini gösteriyor.

Protein tozunun sabahları aç karnına alınmasının, aç kalmış vücuda daha etkili olduğu ve etkili şekilde vücuda işlendiğini belirtebiliriz. Protein tozu gym salonları, eczaneler ya da malzemeleri satan mağazalardan rahat bir şekilde alınabilmektedir. 

Genel anlamda herhangi bir yan etkisinin bulunmadığını söyleyen kişi ve kuruluşların sayısı oldukça fazladır. Azınlıkta olanlar da protein tozuna karşı değillerdir fakat protein tozunun ana gıda değil de ek gıda olarak kullanılmasını isterler. Örneğin çalışanlar için karşılanmayan protein ihtiyacını protein tozuyla takviye edilmesinde herhangi bir problemin olmadığı belirtilir.

Not: Bu bilgiler tamamen yoruma bağlıdır. Tescil edilmiş bir sağlık bildirimi değildir.

Protein gereksinimi 
Günlük protein gereksinimi, vücut yapısı ile bazı özel durumlara göre değişiklikler gösterir. Ancak genel olarak söylemek gerekirse, sağlıklı bir kişinin günlük gereksinimi kilogram başına 0,8-1,2 gram arasındadır. Hastalık durumlarında, çocuklarda ve büyüme çağlarındaki kişiler ile sporcularda bu oran artmaktadır. Tabii protein ihtiyacı; egzersizin tipi, çalışma süresi ve yoğunluğu ile yapılan sporun özelliğine göre de değişir.

bir bardak proteinli icecek Protein Tozunun Faydaları Ve Zararları

Protein tozlarının etkileri 
Konsantre olarak hazırlanmış protein tozları %90 gibi yüksek oranda protein içermesine karşın, bu protein tozlarının yağ ve kolesterol oranları oldukça düşüktür. Vücut gelişimi için özellikle yoğun antrenman dönemlerinde, protein ihtiyacının artması sebebiyle sporcuların protein gereksinimi diğer bireylerden 1,5-2 kat daha fazladır.

Yoğun antrenman dönemlerinde protein gereksinimini sağlarken, vücuttaki ideal kas ve yağ oranını korumak oldukça zordur. Çünkü hayvansal kaynaklı proteinler gibi yüksek kaliteli proteinlerin yapılarında yağ oranı yüksektir. Bundan dolayı spor yaparken; protein tozları pratik bir çözüm olarak düşünülebilir. Ancak protein tozları kullanılırken, atlanmaması gereken bazı noktalar vardır. Bunların başında günlük protein ihtiyacı gelir. Çünkü gerektiğinden fazla alınan proteinlerin, vücutta yağ olarak depolandığını unutmamak gerekir.

Fazla proteinin zararları
• Proteinler vücutta direkt olarak depo edilemez. Ancak alınan proteinlerin fazlası yağa dönüşerek, depo edilir. Vücuttaki artan yağ da sporcunun performansını düşürerek, kilo alımına sebep olur.

• Proteinlerin parçalanması sonucu oluşan ürik asit gibi artık maddelerin atımı böbrekler tarafından gerçekleştirildiğinden, fazla protein alımı, sporcularda su kaybına yol açar.

• Fazla protein alımı, kalsiyum atılımını hızlandırır. Bu da spor sakatlanmalarına yol açar.

• Protein bakımından zengin hayvansal kaynaklı besinlerin yapılarında katı yağ ve kolesterol bulunur. Bu tür yiyeceklerin fazla oranda tüketimi, ileri yaşlarda kalp-damar hastalıklarına yakalanma riskini yükseltir.

Bu kısımdan itibaren Dr. Ümit Hazar’ın yazısını okuyabilirsiniz.

Protein tozu ; body building yapan insanların kullandığı bir üründür… besinlerde az miktarda bulunan protein tozu ve amino asitleri kapsüller halinde yutarak az zamanda büyük işler yapmak hedeftir. piyasada bir çok protein tozu ve aminoasit hapları bulunmaktadır.. Ancak tıbbi etik ve deontoloji kuralları gereğince buradan isim vermek doğru bir davranış tarzı değildir.. Esasen , hemen her protein tozu ve aminoasit hapı biribine benzer , aralarında çok önemli bir fark yoktur.

* Eğer vücut geliştirmek için protein tozu veya aminoasit hapı kullanacaksanız , hiç tavsiye etmem.. günde 6 tane aminoasit hapı yerine 1-2 tam yumurta yemeniz aynı değerleri verir.

* Vücut geliştirmede protein tozu ve aminoasit haplarından uzak durmak gerekir.

* Yalancı gelişme yapacaksanız hiç yapmayın daha iyi….Sağlığınızı kaybedersiniz……İlk etapta olumlu gibi görünen bir çok şey , ileriki yıllarda telafisi imkansız hasarlar bırakabilir.

* İnsanlar arasında şöyle bir yanlış kanaat vardır.’’Vücut geliştirme sporunu bırakınca kaslar sarkar’’ yanlış birkanattır.

* Doğrusu şudur; Kasların sertliği gider ve kasın kütlesi küçülür.Sarkma olmaz.Lakin sporu bırakınca yanlış ve dengesiz beslenme sonucu yağlanma olacağı doğrudur.

* Yalnız; protein tozu ve Aminoasit kullanımında kasta sarkma olur.Buda bir gerçek.Bunlardan uzak durmak gerekir..

* Vücut geliştirme kurallarından birisi de ; DOĞAL BESLENMEDİR.

* Protein ve aminoasitler kasların gelişmesi için kaçınılmazdır.Zaten proteinlerin yapı taşı aminoasittir. Proteinsiz kas gelişmez. ama doğal yolla… yapay ilaçlarla DEĞİL !

* Proteinler tüm et ve süt ürünlerinde doğal olarak bulunur…Bol tüketin..

* Yumurtanın sarısı yağ,beyazı ise protein yoğunlukludur.Süt,bal ve çerezi sofranızdan eksik etmeyin..

* Pirinç pilavını ve fasulyeyi bol tüketin….Bunlarda protein bol miktarda bulunur.

* Yağlı besinlerden uzak durun.

* Karbonhidratı abartmadan yeterince alın.(Makarna,ekmek,un mamulleri,şeker v.b)

* Bol sebze ve meyve yiyin.. Vitamin açısından çok faydalıdır.

* Protein kasları geliştirir ve vaz geçilmezdir.Karbonhidrat enerji verir.Vitamin dokuları onarır.

* Hülasa ; protein tozu veya aminoasit hapları yerine doğal beslenmenizi öneririm.

Dr. Ümit Hazar

 

Protein Tozu Nasıl Kullanılmalıdır ? Cevaplara Bu Linkimizden Ulaşabilirsiniz.

VN:F [1.9.16_1159]
Oy Oranı: 8.6/10 (41 oy kullanıldı)
VN:F [1.9.16_1159]
Beğeni sayısı: +15 (toplam 17 oy)
Protein Tozunun Faydaları Ve Zararları, 8.6 out of 10 based on 41 ratings

98 Yorum

  1. mustafa diyor ki:

    pkı bızde proteın tozunun etkısını saglayacak sekılde bı beslenme programı onermenız mumkunmuu???

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (2 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +8 (toplam 8 oy)
    • snnkose diyor ki:

      Mustafa protein tozu kullanmadan sağlıklı besinler ile düzenli beslenerek bu etkiyi yaratman mümkün. Örneğin; Haşlanmış yumurta, süt, et,tavuk ve balık besinlerini düzenli olarak tüketirsen bu etkiyi görebilirsin.

      VN:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 3.8/5 (6 oy kullanıldı)
      VN:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: +2 (toplam 2 oy)
      • Timur diyor ki:

        Buna ne kadar para cikacagini bir dusunun en iyisi..her gun et,yumurta yemekle gerekli olan proteini alamaz bir sporcu,fazla yemekten miyde siser,o zaman da spor yapamaz..profesyonel olarak,ya da iyi sonuclar almak isteyen insanlar icin protein tozu ve bazi diger vitaminler icmesi sart..Kim ne derse desin gercek bu.

        VA:F [1.9.16_1159]
        Oy Oranı: 4.2/5 (6 oy kullanıldı)
        VA:F [1.9.16_1159]
        Beğeni sayısı: +3 (toplam 15 oy)
    • aziz diyor ki:

      kardeş 9 aydır duzenli spor yapıyorum herhangi bi takviye kullanmadım kullanmicam da beslenme programına gelirsek ambalajlı ürünleri tüketme bisküvi cips ketcap mayonez vs yedigin somun ekmek cokta faydalı degil pazarlarda koy ekmeği satılıyo iki dilimi daha doyurucu süt yoğurt tavuk kırmızı et ve balık gercekten cok önemli antremandan 1 saat önceki sabah kahvaltısı ve antremandan 30 dakika sonraya kadarki beslenmen ülkemizde konserve ürünleri bolca var tüketimi az fiyatı ucuz sahsen ben bezelye fasulye tarzı gıdaları cokca tüketiyorum yiyebilceğim kadar aşırıya kacmadan ve suanda gittigim salondaki bircok kişiden daha fit vucuda sahıbim takviye kullananlardan daha agır idmanlar da atıyorum yemek saatini uyku saatıni ve beslenmeni düzenli yaptınmı emin ol dinc olursun takviye kullananlar bıraktıkları zaman hazır enerjiden yoksun kalınca halsiz hissediyolar kendilerini umarım yardımcı olabilmişimdir saygılar.

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 4.8/5 (11 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: +7 (toplam 13 oy)
  2. yusuf diyor ki:

    eksik etmeyin demesi kolay normal yolla kas yapmaya kalksan günlük 20-30 lira bogaza ayırman lazım ki buda imkansız..

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 3.0/5 (4 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +2 (toplam 10 oy)
    • snnkose diyor ki:

      Yusuf sebze,meyve,makarna,ekmek,pilav,fasulye örneklerini görmedin sanırım.

      VN:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
      VN:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
      • hd diyor ki:

        arkadaş öyle fasulyeyle olsa herkes kas yapar doğada makarna ekmek varmı zaten bunlar hep işlenmiş gıda ve karbonhidrat zaten enerji vermekten başka işe yaramaz hayvansal gıdalarla kullanılması gerekir antreman sonu illaki protein tozu yada aminoasit şart

        VA:F [1.9.16_1159]
        Oy Oranı: 5.0/5 (5 oy kullanıldı)
        VA:F [1.9.16_1159]
        Beğeni sayısı: +1 (toplam 3 oy)
    • sssss diyor ki:

      1 kg tavuk göğsü 10 lira olsa 100 gr ı 1 liraya gelir 100 gr tavukta yaklaşık 23 gr protein bulunur sen günde kaç ölçek protein tozu içiyorsun ki 20-30 liradan bahsediyorsun ?? ?? ?? normal bir whey alsan 150 liradan 75 servis bile olsa 1 servisi 2 liraya gelir ki bu tavuğun 100 gr ından aldığın proteine denktir olmadı tavuk ciğeri de alabilirsin o da tavuk göğsünün yarı fiyatına ve en az onun kadar protein içeriyor.

      2 ölçek protein tozu kullansan en azından 4 liran gider 4 liraya 400 gr tavuk gelir 4*23=92 gr protein 2 ölçek tozdan alsan alsan 50 gr protein alırsın velhasılı kelam protein tozu aslında ekonomik değildir.Ve protein ihtiyacımızı supplementler olmadan et süt yumurta tavuk ekmek vs.ile çok rahat karşılayabiliriz 100 kg bile olsan günde 1 kg tavuk ve buna ekleyeceğin makarna bulgur ekmek ile ihtiyacın karşılanabilir

      Bu arada ben de protein tozu kullanıyorum tadı hoşuma gidiyor nesquik kullanıcağıma bunu kullanırım daha iyi diye düşünüyorum hatta şimdi MP Combat sipariş ettim muzlusunu çok övüyorlar :D merakla bekliyorum

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 4.4/5 (5 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: +3 (toplam 5 oy)
  3. serkan diyor ki:

    sizin söylediklerinize göre kilo alınması kaçınılmazdır,kas gelişimi için bukadar proteini doğal yolla alırsak kaslı ve yağlı bir vücudumuz olur.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 4.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: -1 (toplam 3 oy)
    • snnkose diyor ki:

      Serkan programlı bir şekilde spor yaptığın sürece doğal yollarla beslenerek aşırı kilo almazsın ve spor yaptığın için yağlarınıda yakmış olacaksın.

      VN:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VN:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: +2 (toplam 2 oy)
  4. Ebish diyor ki:

    Evvela Azerbaycan -dan tüm Türk kardeşlere Selam. Çok teşekkür ederim, bu bilgiler için. Bende protein kullanmak istiyordum, ama dediğine göre zararlı. Peki birşey sorayım bu dediklerini düzenli şekilde yaparsak ne kadar zamana kaslar kendini belirtir?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 2.3/5 (4 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: -1 (toplam 1 oy)
  5. Ebish diyor ki:

    ha bide bunları spordan öncemi yapalım? yoksa spordan sonramı?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +2 (toplam 2 oy)
  6. Ebish diyor ki:

    kasları nasıl yaparsak kalıcı olur? bunada bi öneri varmı?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • sssss diyor ki:

      Kasları ter dökerek kazanır düzgün beslenmeyi alışkanlık haline getirirsen kalıcılığı yakalarsın.

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: -1 (toplam 1 oy)
    • hd diyor ki:

      sürekli idmanla sürekli beslenmeyle ancak

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 2 oy)
    • Animal diyor ki:

      öncelikle dengeli beslenmen lazım ve kaslarını salmamalısın sporu bıraksan bile gündelik hayatta çalıştırman lazım çünkü bırakıpta çalışmayan insanlara baktığımda yaptığı kaslar zamanla düşüşe geçiyor benim akrabam vücut ölçüleri yüksekti sporu bıraktı 1 yıla yakın yapmadı tekrar vücut ölçülerini alınca gelişen kasları erimiş olduğunu ikimizde farketmiş olduk

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  7. sami diyor ki:

    Tarım ve köy işleri bakanlığı onaylıymış.Sonuçta o da ilaç degilmiş dogal yollarla hazırlanmış zatn 2 günde 1 ölçegin ne kadar zararı olabilir ki ?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  8. akil diyor ki:

    pirinç pilavı yerine bulgur tüketimine dönüyor dünya. Ayrıca pilavda karbonhidrat bulunur protein bulunmaz

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +3 (toplam 3 oy)
  9. Dylan diyor ki:

    Protein tozu zararlı demek için yazarın çok cüretli davrandığını düşünüyorum çünkü iddiasını bilimsel verilerle, test sonuçlarıyla yada denek verileriyle desteklememiş. Sadece zararlı demiş. En azından bir doktor olarak sorumlu davranmanız gerekiyor diye düşünüyorum. Oysa bu makale kulaktan dolma bilgilerle hazırlanmış gibi.

    Sağlıklı beslenmek ve fit kalmak ayrı bir konu, vücut geliştirme ayrı bir konu. Fazladan kas kütlesi yaratmak için protein almak şart ancak bu yazıda tavsiye edildiği şekilde beslenirseniz muhtemelen biraz kaslı ama daha çok yağlı bir vücudunuz olacaktır. Vücut geliştirmede amaç max. kas yaparak min. yağlanarak büyümektir. Vücut kas yaparken mecburen yağ da depoluyor. Ne yapacağız? Protein ağrılıklı besleneceğiz. Suni şekerlerden ve tek başına yağdan (kızartma, krem peynir vb.) uzak duracağız. Yumurta, yağsız et ve proteince zengin gıdaları bolca tüketeceğiz.

    Vücut geliştirmek istiyorsanız her gün kilo başına en az 2gr. protein almalısınız. Bunu da sadece yumurta et vb. gıdalardan almak oldukça zor ve masraflı. Bunun yerine doğal yollarla elde edilen saf protein tozlarını kullanıyoruz. Bu kadar basit.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (2 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +5 (toplam 5 oy)
    • sssss diyor ki:

      Hocam söylediklerinizin hemen hemen hepsine katılıyorum fakat protein ihtiyacımızın normal gıdalardan karşılanmasının masraflı olduğu kısmına katılmıyorum.Bugün bir blend veya saf whey proteinin 1 servisi en azından 2 – 3 liraya denktir ve yaklaşık 25 gr protein alınabilir 1 serviste.

      Şimdi kilosu 4,5 -5 lira olan ciğer veya 9-10 lira olan tavuk göğsü ile gram ve protein hesabı yaptığınızda her türlü daha az masraflıdır fakat daha çok uğraştırır orasına diyecek söz yok.Sürekli tavuk et ciğer yumurta ye ye ye insanı bıktırır evet orasına da sözüm yok benim tek karşı çıktığım nokta protein tozlarının daha ekonomik olduğunun dillendirilmesi(Hoş yurtdışında gerçekten de ekonomik)

      Velhasılı kelam protein ihtiyacı normal besinlerden gayet rahat karşılanabilecek olmakla birlikte ekstra protein tozu alımı kişinin motivasyonunu arttırır ve en azından tat olarak çeşitlilik sağlar FAKAT kullanımı bol miktarda su ile desteklenmelidir .

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 1.0/5 (1 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 4 oy)
      • cumali diyor ki:

        arkadaşım normal gıdalara daha az masraflı diyorsun tavuk 9 lira ciğer 5 lira diyorsun tmmda bunu nasıl yapacan neyle yapacan tüp yağ ekmek baharat yanında birde içecek çiğ 9 lira olabilir çiğ tüketmicez heralde!!

        VA:F [1.9.16_1159]
        Oy Oranı: 3.0/5 (2 oy kullanıldı)
        VA:F [1.9.16_1159]
        Beğeni sayısı: +4 (toplam 8 oy)
        • sssss ggg diyor ki:

          Senin mantikla gidersek o zama tozu karistirdigin suyu sutu vs.de hesaba katalim.İsi abartma yagmis tupmus falan sanki bunlar masraf demek yarim litre yag falan mi koyucan icine ha oyle yapiyorsan zaten sporu bosuna yaparsin.Tup zaten gitmiyor bile o kadarcik seye.Artik dogalgazsiz ev kalmadi nerdeyse.

          Protein tozlari dogal beslebmeden her sekilde daha uygundur maddiyat acisindan bakarsak ben de kullaniyorum ancak avuktan cigerden falan ucuza gelmiyor hesap ortada dort islem bilen herkes bunu hesaplayabilir.

          VA:F [1.9.16_1159]
          Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
          VA:F [1.9.16_1159]
          Beğeni sayısı: -2 (toplam 2 oy)
          • sssss ggg diyor ki:

            Protein tozlari daha uygun dgil pardon yanlislik oldu yukarida yoldayim sallana sallana sasirdim.

            VA:F [1.9.16_1159]
            Oy Oranı: 1.0/5 (2 oy kullanıldı)
            VA:F [1.9.16_1159]
            Beğeni sayısı: -2 (toplam 2 oy)
  10. Muammer BAYSAL diyor ki:

    Bu ne biçim bir makale ? Protein tozu hakkında araştırma yapan bir kişi bu makaleyi görünce emin olun ki vazgeçicektir.Tamamen kötülenmiş burda protein tozu.Sanki steroid gibi tanıtılmış.Siz nasıl doktorsunuz veya e-posta adresime doktorluk belgelerinizi yollayın bu yazıya cok sinirlendim.Protein tozları kesinlikle doğaldır ve bizler whey protein kullanırız saf protein kullanırız.Dünyaca ünlü markalar tozlarından memnun kalmayan insan olmuyor.Tekrar iyi bir araştırma yapıp yararlarından daha cok söz edin.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +3 (toplam 7 oy)
    • snnkose diyor ki:

      Muammer Bey Uzm.Dr.Ümit Hazar hakkında araştırma yaparak bilgi sahibi olabilirsiniz ve kendi sitesinde özgeçmişini ve kendi yazısını bulabilirsiniz. Ayrıca siz protein tozu kullanmışsınız faydalarını ve zararlarını sizde bizimle paylaşabilirsiniz. İyi günler…

      VN:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VN:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: -3 (toplam 3 oy)
      • Muammer BAYSAL diyor ki:

        Protein tozu günlük protein ihtiyacını karşılar ek besindir.Doktorun ilk hatasını zaten ilk gördüğüm yazıdan anladım pirinç pilavında protein bulunur diyor.Pirinçte karbonhidrat bulunur.Doktor bu zararları kendi gözleriyle görmüş mü veya test etmiş mi ? Yok sperm sayısını bitirir gibi söyleşilerde var.Sonuçta bunlar yabancı dünya markaları hiç tartışılmıyor bile o kadar kaliteli.Optimum whey protein tozunun üstünde yazan yazı şu “Ürünlerimiz tarım ve köy işleri bakanlığının izniyle ithal edilmiş olup ithalat aşamasında tarım ve köy işleri bakanlığınca öngörülen gerekli analizler yapılmıştır”.Hala neyi kötülüyorsunuz bilmiyorum.

        VA:F [1.9.16_1159]
        Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
        VA:F [1.9.16_1159]
        Beğeni sayısı: +3 (toplam 5 oy)
        • cash_ diyor ki:

          Protein tozunun zararını görmüş biri olarak en azından okumanızı rica ediyorum.Size şöyle açıklayım.Cinsel performansı arttırdığı hakkında yazılar dolu fakat hiçbir faydasını veya zararını görmedim bu konuda.Ancak sperm kalitesini düşürdüğünü söyleyebilirim.Bir erkekte spermin kalitesi demek spermin rengi,sayısı,miktarı,hareketliliği ile ölçülebilir.Hareketli bir spermin normal değeri vücuttan çıktıktan sonra ki ilk yarım saat %85 ve üstü olması gerekir.Daha sonra bu yüzde birer saat arayla düşer.Spermimin hareketlilik değeri protein tozu kullanmadan önce %87 lerdeydi fakat kullandıktan sonra bu sayı %40 lara düştü.Spermin rengi ise normal rengi olan donuk beyazdan krem rengini aldı.Normal miktarı 2-6 ml olması gerekirken benimki 4 den 1e düştü.Kesinlikle takviye ilaçlarını tavsiye etmiyorum.Lökosit dediğimiz iltihaplanmalar meydana çıkıyor zamanla spermde.İlerde pişman olacağınız şeyler yapmayın arkadaşlar ben çok pişmanım.Yaşım daha 20.İstemezdim bu yaşta bunları yaşamayı.Umarım faydalı bir bilgi olmuştur

          VA:F [1.9.16_1159]
          Oy Oranı: 5.0/5 (4 oy kullanıldı)
          VA:F [1.9.16_1159]
          Beğeni sayısı: +5 (toplam 5 oy)
        • sssss diyor ki:

          Pirinç pilavında protein de bulunur karbonhidrat da ama protein oranı çok düşüktür ,ve ayrıca pirinç pilavı kan şekerini hızlı yükselttiği için bence onun yerine bulgur pilavı tercih edilmelidir.

          VA:F [1.9.16_1159]
          Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
          VA:F [1.9.16_1159]
          Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  11. FearX diyor ki:

    Bazilariniz birseyleri bilinçsizce kullanip hatalar yapiyor diye bunun baskalarina mal edemezsiniz. B.. cikarmadiginiz sürece saglikli üretilen (saglik/tarim bakanligi tarafindan tescillenmis) gidanin hic bir zarari olmaz. Zaten, herseyin fazlasi zarardir.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 4.5/5 (2 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 3 oy)
  12. ozan diyor ki:

    bi kereliine protein tozu kullansak 1 ay kadar sonra yumarta gibi besinlere dönsek spermlerde veya başka birşeylerde sorun olur mu

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: -2 (toplam 2 oy)
  13. can diyor ki:

    arkadaş adam doktor olmuş pilavda protein var dio oldu tavukta da karbonhidrat var demedi Allah tan bence konuyla daha bilgili olduğu zaman insanlara birşeyler anlatmalı

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 4.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  14. poyraz diyor ki:

    LÜTFEN OKUMANIZI İSTİYORUM
    şuan üniversitesi öğrencisiyim lisede grekoromen güreş yaptım lise boyunca doğal şekilde antreman ve beslenme yaptım ama bir çok arkadaşım protein tozuna başladı kısa sürede gayet iyi sonuçlar aldı her erkeğin istediği biscolata erkeği oldu açıkcası ama şu varki arkadaşlarım kaslarımız kasılıyor , ter kokumuz değişti idrar farklı renk olmaya başladı gibi şikayetleri vardı ben cesaret edemedim kullanmadım şuan 2. sınıf üniveriste öğrencisiyim açıkcası sınıfta 2 tane güreşçi ve 1 body yapan dostum vardı mağlum herkes biscolata olacak ya neyse güreş yapanlar 6 yıl doğal beslenmiş 7. yılında yeni yeni protein tozu kullanmaya başladı ama gerek yok diyor ve gerek yok bende biliyorum ek olaraak o body yapan arkadaş bir çok takviye kullanıyordu çocuk birkaç olay atlattı spora ara vermek zorunda kaldı okul ev arası git gel başka bişey yok ama şuan görseniz göt göbek saldı aşırı kilo aldı berbat bi görünüm oldu. bana gelirsek sadece 3 kez protein tozu içtim evet cidden daha şişik bi vücut daha bi kalıplı görünüyor ama ben yıllarca takviyesiz doğal beslenmemle sağlam bi vücut yaptım ve kullandığım kısa sürede idrar rengi değişti hiç de olası şey değil bakanlık izni vs kanmayın şunlara yarın erkekliğiniz elden gidince bakanlık yardımcı olur gelecek neslinize akıllıca davranın kısa yoldan başarı yok diğer türlü para çok gidiyor ama sağlık asla satın alınamaz doktorun yorumuna bakmayın doğru yada yanlış siz siz olun erkeklik vücutta değil vicdanda anlarsanız ;)

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +2 (toplam 4 oy)
    • sssss diyor ki:

      Tabii ki idrarın rengi değişicek bu tür şeylerin yaşanmaması için zaten adamların hepsinin söylediği bir şey var ::::Su içimini arttırmak ,eğer içtiğin suyun miktarını arttırmazsan idrar rengi değişir ya da belki fazla protein alıyorsundur

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: -1 (toplam 1 oy)
  15. poyraz diyor ki:

    o kadar dar görüşlü olma benim anlatmak istediğim renk mi

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
    • sssss diyor ki:

      Dar görüşlü olan sensin,gelmiş protein tozuyla kısa yoldan gelişirsiniz ama sağlığınızı tehlikeye atarsınız diyorsun oysa ki cahil olduğun protein tozlarının öyle sandığın kadar mucize şeyler olmadığını bilmemenden anlaşılıyor

      Bunlar gıda takviyesidir steroid muamelesi yapmayın !!!!

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: -1 (toplam 1 oy)
  16. poyraz diyor ki:

    dostum sen kullan istediğin ürünü bizde biliyoruz ne olduğunu 4 sene grekoromen güreş yaptık biz senin gibi salon çocuklarından değiliz salon muhabbetine inanıp alalım bizzat beslenme danışmanı ve gastromoni uzmanlarına sorup araştırdık şuan sözde bi şey yok ama zararı var gizleniyor vücut olur eyvallah erkeklik gidince mahalle papatyası olmayın sonrada

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 1.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +2 (toplam 2 oy)
    • zzzzzzzzz diyor ki:

      Cam lalesi madem erkekliği öldürdüğüne dair kanıtların var git bakanlıkla irtibata geç

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 4.0/5 (1 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: +1 (toplam 3 oy)
  17. albaric diyor ki:

    haftada 3-4 gün bir salona giden için en iyi protein tozu çeşidi whey proteindir çünkü çabuk kas yapısına katlır. sadece beslenme ile o baklavalı vücüt çok sabır ister ek gıda takviyesi gerekir. TAVSİYEM iyi araştırın.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: -1 (toplam 1 oy)
  18. kalihora diyor ki:

    6 amino asit hapı 2 yumurtayla aynı hesap demiş.Yanlız
    yumurta sindirime baslamadan aminonun kaslara yazdığını yazmamış.
    Adama sorarlar neye göre aynı kime göre aynı:D

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +3 (toplam 3 oy)
  19. emreylmz diyor ki:

    resmen bu yazıyla birlikte protein tozundan soğudum

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 3 oy)
  20. fatih diyor ki:

    Arkadaşlar akıllı olun sabırlı olursanz ek gıda almadan iyi bir vücuda kavuşabilirsiniz…normal besinlerle vücut yaglanır felan diye bişey yok.sen spor yapıyorsun antrenmanını sağlam yaparsan protein tozuna gerek kalmadan cok iyi sonuclar elde edebilirsiniz…size cok iyi bir gıda söyleyeyim.bıldıcın yumurtası alın icerisinde yüksek miktarda protein var arastırabilirsiniz….kesinlikle tavsiye ederim…kakaolu cilekli veya nasl isterseniz sütün icine altı tane kırın ıçın..antrenmandan sonra .cok faydasını göreceksiniz…emin olun..

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 2 oy)
  21. arıza diyor ki:

    Gures yaptim diyen arkadas sen ister protein tozu kullan ister kullanma,zaten gurescilerin 28 inden sonra sıkıntıları başlıyormuş

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +3 (toplam 3 oy)
    • poyraz diyor ki:

      daha 7 senem var o zaman suanlık sıkıntı yok

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: -1 (toplam 3 oy)
  22. Hüseyin Erol diyor ki:

    Benim bir sorumu cevaplarsanız sevinirim amatör olarak kas yapmaya çalışıyorum besleniyorum fakat beslenme tarzım okadar düzgün değil gibi bu yüzden protein yozu alıp yanında doğal olan fındık fıstık badem bal pekmez yumurta süt gibi bir karışım hazırladım bu karışımada 200 gram protein tozu koydum ve bunu eşit miktarlarda 14 parçaya böldüm her parça başına 15 gram protein tozu düşüyor bu şeklilde gerekli olan protein miktarını karşılıyacağımızı zannediyorum bu kadar az ve uygun bir miktarın bana zararı olurmu ??

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  23. Boyka diyor ki:

    Merhaba arkadaşlar,
    Doktorun sayfa sayfa belge koyması şart değil zira araştırmak isteyen internette çok rahat bulabilir. Tarım ve köy işleri bakanlığının onayı var diyorsunuz herkesin bildiği o malum kolanında arkasında da tarım ve köy işleri bakanlığının onayı var, o kolanın zararsız olduğunu kim söyleyebilir? O yüzden herşey insanın sabrına bağlı o protein tozları kısa zamanda gelişmeyi sağlıyor ama kısa zamanda erimeyide. Ünlü vücut geliştirmecilerin biyografilerini okuyup izlerseniz anlarsınız. Ama milletimiz dış görünüşteki hoşluğa bakıyor, iç görünüşteki boşluğu hiç görmüyor. Sağlıklı beslenin sağlıklı vücudunuz olsun olay bu kadar basit.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +3 (toplam 3 oy)
  24. eray diyor ki:

    yalnız burda hepimiz bir noktayı atlıyoruz….protein tozu kullanmada ki amaç sadece protein ihtiyacı değildir…kullanılan whey protein tozları sabah antrenmandan önce ve antrenmandan sonra kullanılır…sabah wücut 8 9 saatlik uyku dönemindeyken açtık ve katabolik (kas yıkımı) sürecine girer bu süreçte kasları en hızlı şekilde beslememiz gerekir bunuda sadece izole whey protein tozuyla yapabiliriz…çünkü izole whey protein tozu 15 20 dk gibi bir süre içinde kana karışarak kasları besler ve katabolik süreci durdurur…bunun yerine süt yumurta yersek bunların sindirimi 3 saatten 8 saatte kadar süreceği için katabolizma kaçınılmazdır ve o çok sevdiğimiz kasları kaybederiz.

    antrenmandan öncede protein tozu kullanıyoruz çünkü vücut antrenman esnasında protein ihtiyacı hisseder ve bunuda en hızlı kaslardan karşılar bunu önlemek için hızlı sindirilen protein almamız gerekir…

    antrenmandan sonra ki bu durum önce önemli durumdur vücut tekrardan katabolik ( kas yıkımı) sürecine girer çnkü kaslarımızı çok fazla zorlamışızdır ve mikro yırtıklar meydana gelmiştir ve acilen protein ihtiyacı vardır….ve bunu da en hızlı şekilde sadece protein tozlarından elde ederiz…çünkü ne yerseniz yiyin minimum 2 saatte sindirir ve kana karışır bu saatte kadar da çoktan kaslarımızı kaybederiz…

    demem o ki protein tozları sadece protein alımıyla protein ihtiyacıyla alakalı değildir…vücuudun sabah antrenamdan önce ve antrenmandan sonra en hızlı şekilde protein ihtiyacını karşılamakla alakalıdır bunuda sadece izole whey weya komplex protein tozları yapabilir…

    1 saatte sindirilebilenler: Su, çay, kahve, enerji yiyecekleri, sporcular için özel hazırlanmış karbonhidrat konsantreleri.

    2 saatte sindirilebilenler: Süt, kakao, yoğurt, et püresi, beyaz ekmek, muz, müsli/corn flakes tarzı kahvaltılık tahıllar, hafif sebze, prinç/pilav, alabalık protein konsantreleri.

    3 saatte sindirilebilenler: Siyah ve karışık ekmekler, kek, patates, yumurta, büyükbaş hayvan ve koyun eti, tavuk, sebze, elma.

    4 saatte sindirilebilenler: Sosis, salam, hindi, dana kızartması, biftek, fındık-fıstık.

    5 saatte sindirilebilenler: Kabuklu yemişler, kızartmalar, patates kızartması.

    6 saatte sindirilebilenler: Pastırma, mantar, ton balığı.

    7 saatte sindirilebilenler: Kaz eti, sardalya, tuzlama balık.

    TAVUK: Haşlanmış piliç için sindirim dört, kızarmış tavuk midede yedi saate sindirilir.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (2 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 3 oy)
    • snnkose diyor ki:

      Eray Bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz…

      VN:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VN:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  25. Mehmetcan diyor ki:

    Arkadaşlar bu konu steroid olsaydı haklısınız derdim ama protein nin hiçbir yan etkisi yoktur adam gibi uyarsanız ama 33 gr alacakken ben 40 alayım derseniz bozarsınız paranıza kıyıp kaliteli ve düzenli alırsanız proteinleri sorun olmaz ve protein i sürekli degil 2 ay kullan 1 ay dinlen yaparak yapın 3-4 sene kullanımda zararı olabilir ama kısa süreli hiç sanmıyorum

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  26. ahmet diyor ki:

    mrb ben yumurtayı yiyemiyorum kokusuna bile tahammülüm yok süt ilede pek aram yok protein tozu ile protein ihtiyacımı karsılamak istiyorum sizce ne yapmalıyım

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  27. profesyonel vucut geliştirici diyor ki:

    bir bardak süt bir adet yumurta sarısı ve beyazı ile birlikte 3 tatlı kaşığı bal ve bir adet muz bunu karıştırınız antreamndan sonra iyi gelcektir

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  28. mert diyor ki:

    ben ögrenciyim yurtta kalıyorum ve burdakı yemeklerden proteın alamıyorum toz kullanmam normal karsılanırmı

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  29. cengiz diyor ki:

    ben yenı başladım kullanmaya proteın tozunu kılo almak ıcın kullanıyorum yardımcı besın mıs sımdı okadar para vermısken bırakım mı o tozu ben tek yasıyorum hergun yumurta kım haslıcak bana yada ben tavuk yada başka tur yiyeceklere hergun okadar parayı nerden bulucam bana ne onerırsın doktor bey

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 1.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  30. Metto Von Totto diyor ki:

    Dr. yazmış, protein tozları kullanılarak yapılan vücut sarkar diye!? Sana doktorluk diploması verenin derler adama? Niye? Her protinin bir kaynağı vardır. Protein tozlar da peynir yapımı sırasında çıkan suların buharlaştırılmasından elde edilir. SU buharlaştırılmasa, bu sudan kilolarca içman gerekirdi. Bunun için fiziksel bir işlem (Kimyasal değil), buharlaştırma yapılıp katı kısmı elde edilmiş. Ne farkı var etten aldığın proteinle? Sayın dr. burada yazanlar tavuk değil, açıklayıcı bir şekilde yaz sebebini neden sarkma olacağını da ikna olalım. Sen dr. isen ben de kimya mühendisiyim ve işleyişi senden iyi bilirim. KArşında çocuk yok. Hiçbir açıklama yapmadan, ispatlamadan ortaya hipotez sürülmez.
    Not:Eskiden köylerde bu peynir altı sularına kepek ve bayat ekmek konur hayvanlara özellikle de köpeklere verilirdi. Adına da yal denilirdi.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  31. Metto Von Totto diyor ki:

    Protein tozunu kilo almak için kullanma, parana yazık! Bak netten karbonhidrat zengini bir yığın bedava besinle alabilirsin. Kaynağı ne olursa olsun, fazlası zararlıdır proteinin.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  32. aaaaa diyor ki:

    Merhaba ben 1 aydır salonda kas çalışıyorum arkadaşlarım protein tozu kullanıyorlar ve onların kasları benimkinden daha belirgin ve daha çok onlara sordum antremadan sonra 1ölçek aldıklarını söylediler bende aynı şekilde kullansam zararı olur mu

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  33. yakup diyor ki:

    2 ay k
    ullansam zararı olurmu

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  34. thebank diyor ki:

    Şimdi arkdaşlar ben 1 sene yakın yaptım bu sıporu herşey kullandım şu anda yeniden başladım ek olarak karbonhidrat be proteyin tozu kullanıyorum .1 ayda 9 kilo aldım ama alt yapı olgum için zararlara gelice ben bu işi yapıcam diyecekseniz destek şart diye duşunuyorum ama bady ağrlıklı yapacaksanız yogun bi antıramandan sora kas kutlesini besliyemeseniz kas kendi kendini yiyor ve siz buyumeyi beklerken ufalmaya başlıyorsunuz ..fazla almadan ölcusunde kullanım zarar getirmez diye duşunuyorum.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 1.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: -1 (toplam 1 oy)
  35. RESUL diyor ki:

    BEN YINEDE KULLANIJAM NASIL OLUYOMUS GORUJAM

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  36. ilker diyor ki:

    şimdi spora başlıyalı 1 ay oldu spor hocası bana protein tozu alırsan daha çabık gelişirsin dedi çok kararsız kaldım yememe içmeme dikkat etmiyorum ve kilom çok oynuyor sizce kullanmam lazım mı ?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  37. alpay diyor ki:

    Ümit hocamız iyi güzel yazmışta, 6 ayda yetişmesi gerekirken 45 günde ilaçlı yem ile yetiştirilen tavuklamı yoksa kilosu 40 lira olan ve kolestrolümüzü tavan yaptırıcak kırmızı etlemi tamamlayalım eksik kalan protein ihtiyacını… bu durumda hangisi daha fazla yan etkili olur hocam?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  38. volkansoydogan diyor ki:

    valla arkadaslar ben hıc bır takvıye almadan 2 sene yaptım bu sporu ama vucut bellı bır yere kadar izin verıyo yumurta falan bır yere kadar tamam onemlı sonucta herseyın dogalı ama destek urun almadanbelırlı bır performansın ustune cıkamıyorsun buda bır gercek

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (2 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  39. murat osmanlı diyor ki:

    protein tozu yerine yumurtaa öneriyorsunuz yumurtayı çiğ mi daha sağlıklı yoksa haşlanmış bir şekildemi yada her ikiside olurmu?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • bllyldz diyor ki:

      Haşlanmış bir şekilde yemeniz olası bir mikroorganizma riskini ortadan kaldıracaktır. Yani daha sağlıklıdır. Çok fazla haşlamamaya özen gösterin. Afiyet olsun :)

      VN:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VN:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  40. memoli diyor ki:

    mrb ben 68 kıloyum boyum 1,85 1 aydr agırlık salonuna gıdıyorum hoca ılac onerdı kullanan arkadaslar sizce hangi marka ılac alsam daha etkılı ve ıyı olur bırde karbonhdratmı proteınmı almam lazım

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • HakanÖzdmr diyor ki:

      GerçekTen Protein Tozundan soğudum 2 3 sefer kullandım kullandığıma pişman oldum arkadaşlar :S

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  41. ahmet diyor ki:

    yazılan tum yorumları okudum işin açıkcası kendi kafamda bi sonuc cıkardım
    ek takviye şart ama abartmadan
    bu arada konu sperm olayına girmiş inanın ilk yapmanız gereken şey sigara içmemek ek gıdalarda yazmıyor spermlere zarar veriyor diye ama sigaranın üstünde yazmayan yok

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  42. brt diyor ki:

    arkadaşım ben bilek güreşi yapıyorum bizimde kas yapmamız gerekiyor siz protein tozunu içiyorsunuz bense iyi besleniyorum siz az çalışıp kas yapıyorsunuz ben sizinkini 2 katı çalışıyorum hem aynı kası yapıyorum yem vücudumda yağ birikmiyor hemde daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum bunu bana sağlıklı diyende yani neden doğalı dururken tozunu içeyim ki bana kimse onun sağlıklı olduğunu söylemesin sonuçta toz sen bi eti tozla nasıl kıyaslarsın

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  43. roche diyor ki:

    Arkadaslar bende kolesterol var akne tedavisi goruyorum roaccutane kullaniyorum protein karbonhidrat vs zarari varmidir kolesterolu yukseltirmi
    Bu durumda kullanan varmi ?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  44. can diyor ki:

    Arkadaslar fitness sporunu 1,5 sene bi fiil yaptim takviye olarak protein tozu kullandim faydasinida gordum zararinida soracak olursaniz karacigere baski yaptigi icin vucutta sivilcelenme yapiyor ancak sunu aklinizdan cikarmayin protein tozlari kas gelistirmez hirpaladiginiz kaslarinizin yikimini onler. Kas gelistirmek iyi calismak iyi beslenmek iyi dinlenmek en onemlisi “sabretmek”le olirki ben bu son kuralda hata yaptim ve, vucudumdaki gelisimi gordukce kendimi okadar kaptirdimki sonunda omuz kasimi yirttim 1 ay fizik tedavi vs. Derken aradan 14 ay gecti ve hala kolumu aktif olarak kullanamiyorum cok istesemde spora geri donemiyorum. İnsanoglu hep daha fazlasini istiyor doymuyor yani konuyu daha fazla uzatmadan sizlere soylemek istedigim sey calisin beslenin dinlenin SABREDİN sporu yasam tarzi haline getirin er yada gec sonuca ulasacaksiniz. Bu arada donusum muhtesem olacak;) saglicakla kalin…

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  45. adem diyor ki:

    Arkadaşlar merhaba. Proteinin zarari benim Görüşüm bunyeden bünyeye değişmekte. Ben de sivilcelenme yapti . kan tahlili yaptigimda karaciğer yaslanmasi ortaya cikti. Benim Dr da ayni şeyleri söyledi.proteinler saf değil bu yüzden insan vucuduna belirli zararlari var. Biraktim yumurtaya tavuğa asildm. Birde kendinizi hitpalamayin. Sukredin.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  46. ali diyor ki:

    antranman yaptıktan hemen sonra kasların acil onarılmaya ihtiyacı vardır.eger o gün yeterince protein alamadıysanız yandınız çünkü vücut acil protein ihtiyacını karşılamak için çalışmayaa kas gruplarını bozmaya başlar bu da hiç istenilmeyen bir durum tabbii.bunu engellemek için en iyi ilaç kana 15 dakikada karışan whey protein tozlarıdır.bence spordan hemen sonra toz kullanılmalıdır yoksa çalıştığın boşa gider ama aşırı protein tüketimi karaciğeri yorar.az kullanmak ta sakınca yoktur

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  47. mehmet diyor ki:

    Arkadaslar ben alti ayligina spora basladim ve ucuncu ayindayim gecen gun protein tozu aldim calistigim yerden ve bunu uc ay icerisinde kullanacagim bana ileride bunun zarari olur mu birde uc ayda ise yarar mi kaslari cikarir mi

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  48. new bodier diyor ki:

    merhabalar, yeni başladım iki ay sonra nişanım var kısmetse. dün hocaya 2 ayda şişmem gerektiğini söyledim kuvvetle ihtimal protein supplementer al diyecek fakat tüm yorumları okudum ve o kadar kararsız kaldım ki. tabi şöyle bişey daha var istediğim hacime ulaştıktan sonra yukarıda bir arkadaşımın dediği gibi tozu bırakıp sporu bir yaşam biçimi haline getirmeyi planlıyorum. tozu bıraktıkran sonraki süreçte acaba ciddi kas yıkımları yaşar mıyım? Teşekkürler…

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  49. MURAT diyor ki:

    Offff herkes bir şey yazmış valla insanın kafası karışıyor. Bütün yazıları okudum kullananlar savunuyor hiç kullanmadan kas yapmış arkadaşlarda desteklemiyor. Bazılarıda direk kötü diyor. 3 aylık sporumun sonundayım ve 6 ay daha devam edeceğim (önceki 5 aylık aradan sonra toplamda 1 yıl olacak) duruma göre belki yaşam tarzı olarak spor bir parçam olacak. İlk amacım fit olmaktı ama çalıştıkca vücut toparladıkca aynalara bakıp biraz daha biraz daha demeye başladım sonra protein kullansammı sorusu doğdu kafada. Şimdi şu saate kadar kullanmadan fit olabildim hatta iki beden düşük kıyafet almaya başladım bu hoşuma gitti. Okuduklarıma göre yapılacak plan şu (kendim için) spora devam aynı tempo, kontrollü bir şekilde whey protein düşük ölçekte spor öncesi ve sonrası 2 ay sonra normal çalışma (proteinsiz) hedefe ulaşmak için ufak ekstra bir destek ondan sonrası sadece hedefdeki noktayı korumak için rutin antreman. Sonuçta kimse vücut yarışmasına katılmıyor yada kimsenin canı değersiz değil. Herkes iyi araştırıp kendisi için doğru kararı versin gerekirse bir sağlık danışmanından da tavsiye ve takibi ile çalışsın. Herkes için sağlıklı ve güzel günler diliyorum….

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (4 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +3 (toplam 3 oy)
    • samet diyor ki:

      murat kesinlikle katılıyorum. kimse vücut yarışmasına katılmıyor. o nedenle herkes kendine göre bir plan ve yol çizerse en mantıklısı olur. protein tozu elbetteki protein ihtiyacını karşılayacaktır ama dış takviye olduğu unutulmamalıdır.

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  50. Emir diyor ki:

    teşekkürler beyler harika yazı

    VN:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VN:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  51. Ersan EKŞİ diyor ki:

    Ben şahsen sporu sağlık için yapıyorum. El aleme gösteriş için yapmıyorum. Dolayısıyla protein tozu vs kullanmak benim sağlığımı tehlikeye düşüreceği için kullanmam mümkün değildir. Siz siz olun, gösteriş için baiınıza dertler açmayın. Evet protein tozsuz vücut geliştirme uzun solukludur ve sabır ister. ama hiç olmazsa katkılardan zarar görmem.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  52. hakan diyor ki:

    ben kullanıyordum protein tozu ve multivitamin, toksik hepatitte geçirdim o sırada, doktorlar protein tozundan kaynaklanabileceğini söylediler, bundan sonra hayatta kullanmam ünkü kullanmadan öncede spor yapıyordum iyi besleniyordum daha iyi vücudum vardı, protein tozunununda extra bir etkisini görmedim açıkcası…

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  53. mert diyor ki:

    Merhabalar 6 ay spor salonuna gittim benle başlayan arkadaşım benim kas yapımın 3 katına ulaştı.spor yapmadığı zamanlarda kasının söndüğünü gördüm.Benim kasım ona oranla az olsada protein tozu almadığımdan dolayı sönme olmadı.arkadaşım protein vb . ek takviye alıyordu.salonda yıllarca bu tür takviye alan bir kişiyle konuşmamızda bu tür takviyelerin zararlı oldunu hatta çocuk olmama riskinin yüksek olduğunu söyledi.Bunu duyan arkadaşım ek takviye tozlarını bıraktı.İyce araştırın bu tür tozlar haplar sperm sayısını düşürüyor.Ve bu telafısı zor olan bir durum.Doğal beslenme gibisi yok.Akıl ve mantık ile yola çıkan en ıyı kararı verir. saygılar.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  54. hüseyin ertürk diyor ki:

    hep bi korku hep bi kabus hep içinde bi senaryo var yazılanların çizilenlerin…TOZ kullanmadan fit olanlar biz enayimiyiz harıl harıl çalıştık modunda kötülüyor bilinçsizce…Kullanıp fit olanlar memnun kalanlar BENCE BURADA SAHTEKARLIK yapıyor.. BAŞKALARI DA KULLANMASSIN DİYE.BİLİNÇLİCE …CESARET EDEMEYENLERİN CESARETİNİ kırıyor …bi VİAGRA gibi algılanıyor burada toz…mucizevi bi çubukmuş gibi sihirli deynekmiş gibi yansıtılmaya çalışılıyor…BENİM KANAATİM: Alkol zararlıdır vücuda bi faydası yoktur.karaciğerde yağlanma yapar bira göbeği yapar…….. SİGARA ZARARLIDIR.kalp damar dan yola çıkarsak cinsel iktidarsızlığa neden olur………. 1 AYDIR SPOR YAPARAK ON NUMARA VÜCUT yaptım 1 kutu 1390 gr ismini vermeyim reklam olmasın isolate protein kullandım olsa olsa zararı alkol ve sigara kadar olmaz ….benim şahsıma müstesna bir fikir dir bu….pisikolojik olarak rahat olmak en önemlisi arkadaşlar….zamanla insan vücudu çok değişkenlik gösteriyoooo….body yaptım bıraktım sarktı yok toz kullandım ondan oldu … dikkat ve emniyetli olun zararını gören bıraksın ZARARI VE YARARINI GÖRENDE BIRAKSIN….sadece yararını görenler kullansın ….hiç spor yapmayıp malak gibi yatanlar düşünsün kiloları nı hep yanında götürenler düşünsün rahat olun

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  55. hüseyin ertürk diyor ki:

    protein in kasları geliştirdiğini gerçek olarak kanıtlanmış ise şayet bu kesin dir…sadece kol pazı ayak bacak dan ibaret görmemek lazımdır….KALP te de kas vardır….boğaz etrafında bezelerde de kas vardır……SİZE EN CAN ALICI AYRINTIYI SÖYLEYİM ARKADAŞLAR BU ŞAHSİ FİKRİMDİR:kalp kası toz dan veya doğal et ten sütten yumurtadan geldiğine bakmaz KALP İÇİN PROTEİN PROTEİN DİR İSTER Bİ CAMIZI YATIR YE ÖYLE PROTEİN AL ister bi kutu toz iç….burada aradaki fark bi camızın sindirlerek besine dönüşmesi…TOZ ise kısa zamnda kana karışması olsa bile KALBE ETKİSİ ?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • fatih diyor ki:

      prof canan karatay hoca bu konuya dikkat çekiyor, protein tozunun, kalbi anormal şekilde büyüttüğünü ifade ediyor. ve ben, ömrünün 50 yılını bu işe vermiş bu uzmana kulak vermek gerektiğini düşünüyorum…

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  56. Ali Taştekin diyor ki:

    Kusura bakmayında siz neyin kafasını yaşıyorsunuz hocam? Buraya yorum atanlar dogal beslenme diye kendini yırtan arkadaslara sesleniyorum sizin kas kütlesi anlayışınız nedir? 25-26 cm kol mudur sizin kaslı koll anlayışınız? Biz protein tozu amino asit glutamin vs kullandıgımız halde günlük tavuk-sebze-meyve ihtiyacımız harcaması fix 40 tl den aşşağı kalmıyor. Dogal yollarla besleneceksin tabiki ama yanında takviyeni kullanacaksın kullanmazsan bi yere kadar büyürsün bu bir gerçek. Bi eleman yazmıs ucuz yollu istiyorsan baklagiller fasulye mercimek felan die. Beyler kendinizi mi kandırıyorsunuz yoksa egomu tatmin ediyorsunuz anlamadım. Bir tavuk bir et bir balık yediğin zaman neredeyse amino asit değeri taşıyan hemen hemen tüm mineralleri tüketmiş oluyorsun. Mercimek fasulye vs de de amino asit degeri taşıyan vitamin mineraller var yanlız atıyorum et veya tavukta 10 çeşit mineral varsa baklagillerde bu durum farklıdır. Her baklagil içeriğinde tek bi minerall agırlıgı vardır. Her bi minerali ayrı ayrı almaya kalktıgındada bu da sana daha pahalıya patlar. Buraya cahil cühelek insanlar kas geliştirmeden anlamayan insanlar veya 1-2 AY SPOR SALONUNA GİDİP DE 1-2 CM KOL ŞİŞİREN İNSANLAR DEĞİL HARBİDEN BU İŞİ YAPAN BİLGİLİ İNSANLAR YORUM YAPARSA protein tozunun faydaları veya zararlarını daha net bi şekilde bilgilenmiş oluruz ve bilmeyen arkadaslarada Örnek olur. Saygılar..

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • fatih diyor ki:

      günlük 40 tlye spor yapabiliyorsan, helal olsun, Allah daha çok versin, demek ki maddi durum iyi, oysa o para ile koca bir aile geçindirenler de var. ve bu insanlar, o 40 tlyi ancak aylık kullanabilirler spor için. ayda 1200 tl ayıran insanlar, her türlü beslenir zaten. önemli olan, az para ile, sağlıklı şekilde bu sporu yapabilmek. param yoksa, ben spor yapamayacak durumda değilimdir herhalde…

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 5.0/5 (2 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  57. swat diyor ki:

    Arkadaslar, herkes bildigi kadar yorum yapmis..
    Bende yapayim :)
    Bilincli olarak spor (BB) yaptigimi dusunuyorum.
    Uzatmadan demek istiyorum ki; herseyin fazlasi zarar.
    Yani proteine steroid muamelesi yapmak bastan hata.
    Ama her vucut calisan kisi vucut agirligina gore kilo basina 1.3 ila 1.7 gr protein almak zorundadir. Ve proteinin hizla kana karisip kaslarda mikro yirtiklari tamir edecek tarzda olmasi gerekir.Bu da yalnizca izole whey proteinle saglanir.Tavuk vs gibi DOGAL! :) yollarla almak istediginiz proteinin pek bi faydasini goremezsiniz.Dogal derken guldum kusura bakmayin, cunku ulkemizde hersey GDO… dogal birsey kalmadi anlayacaginiz. Birde protein tozuna verip veristiren arkadaslarin ellerinde bira bardaklari agizlarinda sigara oldugunu dusunmeden edemiyorum :) fazla protein vucutta yag degil glikoz olarak depolanir.seker biliyorsunuz ki vucudun birincil dusmanlarindandir. Proteinin illaki bi zararini bulmak istiyorsaniz ben size yardimci olayim, gaziniz cok pis kokar.Amerika’da “protein fart” neredeyse bir deyim olma yolundadir. Herkese saglikli gunler dilerim ;)

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  58. gökhan diyor ki:

    Arkadaşlar antremandan önce ve sonra anlık ihtiyacımızı karşılayacak kadar alsak nasıl olur. örnek verecek olusak 160 gr protein lazımsa 30 40 gr mını p.tozu ile alsak geri kalanını dengeli beslenerek halletmeye çalışssak yine okadar zararlı olur mu acaba?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  59. fatih diyor ki:

    doktor demiş ki sakın kullanmayın, prof canan hoca diyor ki, protein tozu zehirdir kullanmayın, ve bugüne kadar okduduğum tüm bilimsel makalelerde, protein tozunun kesinlikle kullanılmaması söyleniyor doktorlarca… ama spor salonu sahibi olup da salonda toz satmaya kalkanlar, öve öve bitiremiyor. arkadaşlar, doktorlara kulak verin, toz satıcıları 1 yıllık geçmiş kazanımlarını anlatırlar, doktorlar ise önümüzdeki 50 yıldaki muhtemel kayıplarınızı..

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  60. fatih diyor ki:

    ayrıca, size şöyle bir hesap yapmak istiyorum, hani maddi yetersizlikten toza başvuranlar için, bakın 2 kglık bir toz, 160-200 lira, yani siz 2000 gr proteini, 200 liraya alıyorsunuz.ve muhtemelen 1 ay içinde de bitiyordur. şimdi gelelim doğal yolla alınan protein miktarına. 1 litre süt, 2 lira, içinde 30 gram protein var.200 liralık süt ile, 3000 gram protein alabilirsiniz. 1 kilo tavuk göğsü, 9 lira, içinde 230 gram protein var. 10 kilo tavuğu 90 liraya alırsınız, 2300 gram protein almış olursunuz. 1 köy yumurtası, 60 kuruş, içinde 6 gram protein var. 200 liraya 350 tane doğal köy yumurtası alıp, bu sayede 2000 gram protein almış olursunuz. her gün aynı şeyi yemeseniz bile, mükemmel günlük menüler oluşturulabilir. ha şimdi tozcu arkadaşlar diyecek ki, bunlarla birlikte yağ da alıyorsun. ben de diyorum ki, yağsız spor yapılır mı? o yağa da ihtiyaç var. kolesterole de ihtiyaç var, vitamine de, minarele de, proteine de, karbonhidrata da.. bunlardan biri eksik olursa, zincir tamamlanmaz.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 5.0/5 (2 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  61. inci diyor ki:

    iyi günler benim erkek arkadaşım spora gidicek ve bunun yanı sıra protein tozu kullanacağını söylüyor. bünyesinin düzensiz beslenmeden dolayı güçlü olduğunu düsünmüyorum ne gibi zararları vardır bunun için bilgi verir misiniz ?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  62. Enes diyor ki:

    Selamun aleyküm şöyle başlıyım abilerim kardeşlerim arkadaşımla spora başlıcaz ben 65 kg sahibim arkadaşım 56 kg sahip ve biz protein tozu kullanıp kg almak ıstıyoruz 5 ay yapıp box tekrar yapmayı dusnuyorz protein tozunun ne tür zararlı vardır o kadar okudum ama aklım karışık . (Araştırmalar protein tozunun düzenli kullanılmasında herhangi bir problemin olmadığını ve doktor kontrolünde alınması gerektiğini gösteriyor. ) bu ne kadar dogrudur erken cevap verırsenız sevınırım

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
    • ssss diyor ki:

      Yukarıda herifin biriyle atıştık erkekliğiniz elden gider kullanmayın falan dedi ulan nasıl beddua ettiyse varikosel olduk ve birkaç hastalık geçirdik.
      Ben protein tozunu 2 3 günde 1 ölçek puding çikolata alternatifi bir içecek olarak kullanıyordum.Neyse bıraktık bayadır sağlık sorunları sebebiyle,şimdi yeniden almayı düşünüyorum iyi bir ürün bakıyorum f/p oranı yüksek olan.Fiyatlar da uçmuş kan emiciler sömürmeye devam ediyorlar.
      İso 100 ve xpro whey complex arasında gidip geliyorum.Alacaksan xpro öneririm maddi durumunuz iyiyse iso 100 al derim.

      Snn soruna gelecek olursak şöyle diyim protein tozları iyi beslenmedikçe ,düzenli spor yapmadıkça+iyi dinlenmedikçe sadece tatlı bir şey olarak midene girmiş olur.Bir etkisini göremezsin.
      Bunlar öyle 1 ölçek alayım şişeyim ürünleri değil,çünkü bunlar steroid değil.

      Sana önerim eğer kullanacaksan bol su ile kullan ve antrenmandan hemen sonra alma.Kaslar öyle kolay uçup gitmez millet kafayı sıyırmış antrenman bitti mi koşa koşa proteine saldırıyo.2 dk geç alsa psikolojisi bozuluyor kaslarım eriyecek yıkım başladı diye sızlanıyorlar.

      Sen bence 30 40 dk sonra proteinini al protein tozu almak zorunda da değilsin bu arada,gelişmek için toz şart değil günde 110 130 gr arası protein almaya bak zaten 500 gr tavuk 100 küsür protein demek bunu 3 öğüne bölüp 3 saatte bir alırsın protein tozu kullanacaksan da ona göre bir ayarlama yaparsın.

      VA:F [1.9.16_1159]
      Oy Oranı: 5.0/5 (1 oy kullanıldı)
      VA:F [1.9.16_1159]
      Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  63. AYAS diyor ki:

    merhaba arkadaşlar

    Spordan önce kullanacağımız protein tozunun ve spordan sonra kullanacağımız protein tozunun içeriği farklımı?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  64. serdar yaman diyor ki:

    slm arkadaşlar baştan beri bütün yazıları okudum zarar ve yarardan bahseden iki grup var ben 8 aydır spor yapıyorum sadece 1 ay kadar amino asit kullandım şimdi kütle yapmaya başlıyorum ve kütle yapmadan önce yani protein ve unuversal pak amino kullanmadan önce doktora giderek karqaciğer enzimleri böbrek v.s kan jtahlili verdim hepside düzgün beslenme evet biyere kadar işten güçten fırsat olamıyor takviye gerekiyor ama olabildiğince düzgün ve zengin bi beslenme yaptım bakalım artık bu ürünler bitince tekrar aynı kan tahlillerini yaptırarak size gerekli yarar ve zarar açıklamasını bilimsel olarak yapacam inşallah bekleyelim ve görelim :)))

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  65. htb diyor ki:

    merhabalar,
    bu konuda benim de söylemek isteyeceğim birkaç şey var, bunları önceki yorumlardan bazılarını eleştirerek, bazılarına da destek vererek anlatmak istiyorum.
    maliyet hesabı ile başlamak gerekirse;
    önceki yorumlarda genel olarak 1 gr proteini almak için protein tozuna verilecek para ve besinlere verilecek parayı karşılaştırmış, bazı arkadaşlar da sitem etmişler, “proteini doğal yollardan almaya para mı dayanır?” gibi. protein tozunun daha kârlı olduğu savunulmuş. hesaplamalar da protein tozu ile takviye alınınca beslenmeye gerek duyulmuyomuş gibi yapılmış, büyük hataya düşülüyo burdan. bir günde beslenmek için ne kadar para harcıyosunuz, ne kadar protein alıyosunuz, bunları hesaplayın derim önce, ona göre spora başladıktan sonra oluşacak protein ihtiyaç artışınızı hesaplayın aşağı yukarı. ya da hesaplamayın, testler yaptırın.
    bu yolla da ikinci konuya geçeyim,
    herkesin vücut yapısı, metabolizması aynıymış gibi rakamlar verilmiş, çok yanlış. protein tozu kullanmaya ihtiyaç duyduğunuzu düşünüyosanız mutlaka çeşitli testlere girmeniz gerekiyor. yağ oranı, kas oranı, kan değerleri vs. beslenmenizi arttırmanız için de aslında yaptırmanız gerekiyo bu testleri ama kimse uğraşmak istemiyo.
    tarım ve köy işleri bakanlığı onaylı olması protein tozlarının besin olmadığını, ilaç gibi takviye olarak alındığını gösterir, tarım ve köyişlerinin onayladığı her ürün de 0 zararlı ürünler değildir.
    sonuç olarak;
    sadece gıdalarla beslenerek protein ihtiyacınızı kesinlikle karşılayabilirsiniz, gıdaların protein değerlerine bakarak sevdiğiniz yiyeceklerle de kendi beslenme programınızı oluşturabilirsiniz. mümkün olduğunca takviye almamanızı öneririm, düzgün kullanılmaları ile büyük zarar vermediği söylense de, psikolojik olarak olumsuz etkilenip doyumsuz hale gelirsiniz, her zaman daha da fazlasını istemeye başlarsınız, benim kollar 50 cm oldu yandaki adamın 60 cm, daha fazla şişmem lazım gibi düşünmeyin, kendinize yakıştığını düşündüğünüz kadar kasa sahip olmaya bakın. güzel bir görünüme sahip olmak tabi ki önemlidir, kimin için güzel görünmeye çalıştığınız da, aşırı kaslı olmanın dışardan hoş görüldüğüne henüz çevremde rastlamadım, söyleyeyim. spor yapmak istiyorum diyorsanız disiplini hayatınızın merkezine oturtmanız lazım. düzenli uyku, düzenli beslenme, düzenli spor ile vücudunuz zaten kendi idealine ulaşacaktır. kaslarım çok görünsün diyen hiç kimse spor yapmak için spor yaptığını söylemesin lütfen. vücut geliştirme spordan ziyade görünüm ile ilgilidir.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  66. Kaan diyor ki:

    Herkes kafasina gore birsey yazmis ben de yazayim bari..

    Bizim milletimiz protein tozunu hemen kas yaparim kaslarim cikar gorunumum guzel olur dusuncesiyle satin alip kullaniyor.. Normal yemekler ile yag oranimiz cok yuksek olur diyenler size katilmiyorum.

    Siz antrenmaniniz da kosuya (yag yakma antrenmani)vb yer vermiyorsaniz gecmis olsun siz bastan zaten kaybetmissiniz..

    Salonda cogu kisinin gelir gelmez aletlere daldigini gorebilirsiniz.. Kosmaya erinirler.. ondan sonra protein tozuyla yaglanmadan vucut yapmaya calisirlar.. gel gor ki siserler ama ortada goze hos gorunecek bir vucut yoktur..

    Nacizane tavsiyem sudur;

    Salona basladiysaniz her antrenmanda en az 30 dakkanizi yag yakma antrenmanina ayiracaksiniz. 10-15 dakika isinma ve antrenan bittikten sonra 20 dakika olmak uzere.. bunu en az 30 dakika ve her antrenmaninizda yaptiginiz surece dogal besinler yiyerek cok guzel gorunumde yag yuzdesi normalden dusuk bir vucuda sahip olabilirsiniz.. tabiki antrenmanlarinizin icerigi cok onemli..

    yoksa durmadan agirliklari artirip sismeye calisarak guzel bir vucuda sahip olamazsiniz.. cogu kisi sanki olimpiyatlara katilacakmiscasina agirlik artirip hic yag yakma antrenmani yapmadan guzel bir vucuda sahip olmayi istiyor.. YOK OYLE BELEŞ.. kosacaksiniz kardesim.. kosmazsaniz protein tozu degil proteini vucudunuza direk enjekte etseniz BOŞ…

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: +1 (toplam 1 oy)
  67. amator diyor ki:

    Arkadaslar protein tozuyla steroid i karistiriyor gibisiniz belliki doktor da karistirmakta. Antrenman sonrasi almaniz gereken proteini hicbir besinden alamazsinizo kadar cabuk kana karisacak bir protein varmi. Isterseniz whey protein icin peynir alti suyunu direk icmeyi deneyin. Kac tane sporcu vucuduna kac gram protein girdigini hesapliyor. Ve giren proteinin yuzde kaci vucud tarafindan sindirilebiliyor. Evet dogal yollar en iyisi gerekli proteini alabilirsiniz ama salondan cikmis yogun bir antrenman yapmissaniz ve yemek icin zamaniniz yok eve gitmek icinde 1.5 saat yol gidecek yemek yiyecek sonra onu sindirecek ve yatacak olursaniz sabah yatmaniz lazim. Herkesin bu kadar vakti yok. Ben protein tozu kullaniyorum hem whey hemde casein. Fakat almiyor bile olsaniz bi doktora bidip tahlil.yaptirmak gerek karaciger ve bobrek icin. Ve bu besin takviyesini sakin ilaclarla hele ki steroid le karistirmayin.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)
  68. Osman Özdemir diyor ki:

    Burda yapılan tartışmaların tamamı protein tozu ve steroid kavgasından dolayı çıkmış gibi görünmekte. Hiç bir şey bilmiyorsanız Mehmet Öz’ün ropörtajlarını izleyip yazılarını okuyun. Benim karım bile kullanıyor protein tozu diyor. Antrenmanlarda kaslarınızın daha az yorulduğunu farkedeceksiniz kullandığınızda. İnternette bu ürünleri satan bir sürü önemli internet sitesi var. Gidin onlara bakın, sitelerin en altında yer alan belgelerine bakın. Tüm ürünler tarım bakanlığı onaylı arkadaşlar. Ben supplementler.com ‘dan Weiderin Premium Whey isimli ürününü aldım adeta yeniden dünyaya geldim.Böyle bir etki yok arkadaşlar.Kim ne derse desin ben protein tozu kullanmaya devam edeceğim.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Oy Oranı: 0.0/5 (0 oy kullanıldı)
    VA:F [1.9.16_1159]
    Beğeni sayısı: 0 (toplam 0 oy)

Yorumunuz Bizim İçin Değerlidir...

 

— Gerekli *

— Gerekli *